Formularz wysłany! Dziękujemy za kontakt. Wkrótce się odezwiemy.

Warszawska kranówka to więcej niż H2O

Woda to podstawowy składnik ludzkiego organizmu.
Bo, choć nie ma żadnych kalorii, to dostarcza nam wielu cennych składników mineralnych, zwłaszcza wapnia i magnezu. Woda w naszym ciele jest wykorzystywana jako:
  • budulec wszystkich komórek
  • rozpuszczalnik wielu dostarczanych organizmowi substancji (np. witamin i składników mineralnych)
  • środek transportu – dostarcza komórkom i narządom rozpuszczone składniki odżywcze
  • termoregulator – pozwala na utrzymywanie odpowiedniej temperatury ciała
Zadania wody:
  • uczestniczy w procesie trawienia, wchłaniania i transportowania składników odżywczych
  • usuwa zbędne produkty przemiany materii, w tym związki toksyczne
  • reguluje temperaturę ciała
  • chroni przed uszkodzeniami np. gałkę oczną, mózg czy płód
Ile wody powinno pić dziecko?
  • Dzieci w wieku 7–9 lat 1750 ml* wody/dzień (7 szklanek)
  • Dzieci w wieku 10–18 lat 1900-2500ml* wody/dzień (8 szklanek)

Każdego dnia nasz organizm traci średnio 2 – 3 litry wody. Dlatego dla zdrowia i dobrego samopoczucia powinniśmy stale utrzymywać jej odpowiedni poziom.

Co się dzieje z Twoim organizmem, gdy zapominasz o regularnym uzupełnianiu płynów?
  • spadek samopoczucia
  • obniżenie koncentracji
  • podenerwowanie
  • wypieki na twarzy
  • bóle głowy
  • suchość w ustach
  • ogólne osłabienie
  • zmniejszenie apetytu
  • obniżenie sprawności fizycznej

Dzienne spożycie wody powinno być dostosowane do naszego wieku, stanu zdrowia, trybu życia i wysiłku fizycznego, temperatury otoczenia oraz stosowanej diety.

Gasząc pragnienie wybierajmy mądrze.

Kolorowe napoje kuszą ładnymi etykietami, ale ze względu na zawartość cukru są to prawdziwe bomby kaloryczne. Jedna butelka półlitrowego napoju może zawierać nawet 50 g cukru przy minimalnej wartości odżywczej. Dla porównania: warszawska kranówka jest źródłem minerałów, np. magnezu i wapnia oraz zawsze ma zero kalorii. Najlepiej smakuje prosto z kranu. Kiedy potrzebujemy ją bardziej schłodzić, możemy wstawić ją do lodówki. Warto pamiętać o regularnym piciu wody przez cały dzień, niezależnie od odczuwanego pragnienia. 

Źródło: http://wiemcojem.um.warszawa.pl

Przepisy na pyszną warszawską kranówkę
zimna prosto z kranu
zimna z lodówki
zimna z miętą i cytryną
zimna z owocami, np. jabłkiem, truskawką, śliwką
Kiedy powinniśmy pić wodę?
po przebudzeniu by pobudzić do pracy układ przemiany materii (1 szklanka)
6:05
pół godziny przed posiłkiem (1 szklanka)
13:30
w trakcie posiłku gdy odczuwamy pragnienie (1 – 2 szklanki)
14:00
dwie godziny po posiłku (1 szklanka)
16:00
po kąpieli lub prysznicu (1 szklanka)
22:30
przed snem (1 – 2 szklanki)
23:05
Warszawska kranówka jest wodą średniozmineralizowaną, co oznacza, że w jednym litrze uzdatnionej wody znajduje się około 10 mg magnezu oraz 66 mg wapnia – biopierwiastków odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu.
Masz pytanie?

* pola wymagane